Top10 Książki, które chcielibyśmy znów po raz pierwszy przeczytać

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień. Autorką pomysłu jest Klaudyna kreatywa.blogspot.com


Tematy zadawane przez Klaudynę są zawsze arcyciekawe, ja jednak nie zawsze mam wenę twórczą, by się na nie wypowiadać. Tym razem (godz. 1:39) zapragnęłam wrócić do przeszłości, więc oto 10 książek, które chciałabym odkryć po raz drugi


1. Cień wiatru
Och... co ja Wam będę mówiła. Porwała mnie ta książka, zauroczyła, zaczarowała, rozkochała w sobie. Poprawka, czyli Gra Anioła również, a widziałam, uwaga, uwaga!, trzecią powieść Zafona, jeszcze w Polsce nie wydaną, więc jest na co czekać! (Widziałam ją miesiąc temu w Hiszpanii, jako nowość, więc trochę to potrwa)



2. Król szczurów
Powieść nieodżałowanego Jamesa Clavella. Napisana pięknie, ze wspaniałymi kreacja bohaterów i świetną akcją. Powiem tylko: teraz się już tak nie pisze. To pierwsza książka tego autora, od której zaczęła. Potem poszło z górki, jeszcze jako nastolatka przeczytałam wszystkie. A było ich sporo. I każda w każdą grube.



3. Timba
Po raz drugi w moim Top 10. To chyba po lekturze tej książki wiedziałam, że po pierwsze: będę miała kiedyś dom z ogrodem, a w nim włochatego owczarka z grubymi łapami, orzechowymi oczami i kochającym sercem, po drugie: zostanę lekarzem weterynarii.



4. Wymarzony dom Ani
Jedna z najmilszych opowieści o Ani, przy której spłakałam się jak bóbr. Potwierdziła to, o czym wiedziałam po przeczytaniu Timby: ja TEŻ będę miała swój Wymarzony Dom.



5. Opowieść o dwóch miastach
Karol Dickens napisał powieść, która sprzedała się najlepiej w dziejach książki. W necie znalazłam taką oto listę: 
    1. A Tale of Two Cities - Charles Dickens - 200 milion
    2. Władca Pierścieni - By J. R. R. Tolkien - 150 milion
    3. Hobbit - By J. R. R. Tolkien - 100 milion
    4. Dream of Red Mansions ( Dreams of Red Izby)- By Cao Xueqin - 100 milion
    5. A potem nie było - Agatha Christie - 100 milion
    6. Lion, Czarownica i Stara Szafa - Przez C. S. Lewis - 85 milion
    7. Ona - By H. Rider Haggard - 83 milion
    8. Le Petit Prince (Mały Książę)  -  By Antoine de Saint-Exupéry  -  80 milion
    9. The Da Vinci Code - Dan Brown - 80 milion
    10. Myśl i bogać się - przez Napoleon Hill - 70 milion
Nie miałam o tym pojęcia, gdy po raz pierwszy czytałam tę powieść, powiem Wam tylko, że tak jak przy "Wymarzonym domu Ani" wylałam fontannę łez, tak podczas czytania "Opowieści o dwóch miastach" chyba basen olimpijski. Niesamowicie poruszyło mnie, jak sługa z miłości do kobiety oddaje życie za jej męża (żeby była szczęśliwa). I to jak zamienił się ze skazanym na śmierć miejscami... No luuudzie. Polecam zapoznać się z klasyką, która pobiła w ilości sprzedanych egzemplarzy (a w tamtych czasach czytających było stanowczo mniej, niż dzisiaj) Tolkiena i Dana Browna.


6. Przeminęło z wiatrem
Znów powtarza się w moim zestawieniu, ale nic na to nie poradzę. Chciałabym jeszcze raz odkryć tę niesamowitą, wspaniałą, porywającą sagę i pomyśleć tak, jak za pierwszym razem pomyślałam "Boże, jak ja bym chciała napisać taką książkę.......".



7. Dzieci z Bullerbyn
Książka mego dzieciństwa i fantastyczny powrót w tamte beztroskie czasy. Ach, poczuć słońce na twarzy, zapach świeżo skoszonego siana, rozgrzanych pól i... kiełbasy dobrze ususzonej...



8. Zapiski z małej wyspy
Bill Bryson i jego niezrównany opis Anglii. Dziewczyny, jak ja się uśmiałam czytając tę książkę. Uśmiał się mój starszy synek. Do dziś mamy nasze tajemne powiedzonka, przeniesione z tej znakomitej powieści-niepowieści. Co dziwne Bryson prawie nie jest znany w Polsce, a wydał naprawdę znakomite "Zapiski z wielkiego kraju" (pamięta ktoś artykuł o łosi?) oraz "Krótką historię prawie wszystkiego", którą polecam, polecam, polecam, bo można się w przystępny sposób dowiedzieć niesamowitych rzeczy!



9. Pamiętniki żołnierzy baonu Zośka
Gdy po raz pierwszy czytałam te wspomnienia byłam poruszona do tego stopnia, że... trwa to poruszenie do dzisiaj. Niesamowite jest to, że spełniły się wszystkie marzenia, jakie miałam w związku z tą książką: sama przygotowuję do druku książkę o Powstaniu Warszawskim; w moim egzemplarzu Pamiętników mam dedykację jednego z autorów, Pana Zenona Klimkowskiego ps. "Mauli" i coś bezcennego: dostałam autentyczną opaskę powstańczą... Nic dodać, nic ująć.



10. Gra o Ferrin
Wiem, że nie powinnam, bo to co poniektórych oburzy, ale musiałam. Musiałam w tym zastawieniu umieścić książkę, którą po raz drugi chciałabym  NAPISAĆ. Jeszcze raz zanurzyć się w tamte emocje... jeszcze raz przeżyć przygody Anaeli i jej obłędną miłość do Sellinarisa... raz jeszcze zapomnieć o Ziemi i przenieść się do Ferrinu... tego będzie mi na zawsze brak. 



Jak Wam, moje Drogie, podoba się owo Top 10?

Jakie książki chciałybyście przeczytać znów po raz pierwszy?